Reggevallei

Thema-avond 3-D dia presentatie Natuur India & Sri Lanka

Het betreft een 3-D diaserie. Dit betekent dat U de dia’s echt beleefd.

U ervaart dit alsof U zelf door dit prachtige land reist. De dia’s worden met twee camera’s tegelijk gemaakt, dit is te vergelijken met onze ogen: alleen door met twee ogen te kijken ervaren wij diepte in onze waarneming. Omdat beide dia’s op één scherm worden geprojecteerd hebben de toeschouwers een polariserende bril nodig, dit om het linker- en het rechterbeeld uit elkaar te houden. Het geheel wordt in kleur vertoond.

De reis begint in New Delhi, vandaar gaan we naar Jaipur in Rajestan. Jaipur is de “roze” stad. Via Fathipur Sikri (verlaten stad) rijden we naar Agra. Hier bezoeken we het Rode Fort en de Taj Mahal. Vervolgens maken we in Varanasi een tocht over de Ganges. In Sri Lanka beginnen we in de hoofdstad Colombo. Van hier uit gaan we naar Ratnapura (edelsteen stad) en naar Anuradhapura (oude hoofdstad) daar na bezoeken we Polonaruwa met zijn vele ruïnes. Via de bergen gaan we naar Kandy, de tweede stad van Sri Lanka. Hier bezoeken we de “Tempel van de Tand”. Daarna naar de theeplantages in Nuwara Elya. Tenslotte via een Nationaal Park rijden we naar de zuidkust en bezoeken hier o.a. Galle, een oude Nederlandse garnizoensstad. De reis geeft een globale indruk van India en een goed beeld van Sri Lanka. Ook wordt de Botanische tuin in Peredenya (Sri Lanka) bezocht. Het belooft wat.

Presentatie wordt verzorgd door de heer P. Boersma uit Emmeloord.

Tijd:     Aanvang thema-avond 20.00 uur. Jaarvergadering aanvang 19.00 uur

Entree: Leden gratis. Niet leden €2.50