3-D dia presentatie over India en Sri Lanka

Op 14 februari 2023 heeft de heer P. Boersma uit Emmeloord voor onze afdeling Reggevallei een boeiende presentatie door middel van dia's 3-D over de landen India en Sri Lanka gehouden.

Deze avond is door 30 leden van Groei & Bloei en belangstellenden bezocht. Wij zijn om 20.00 uur gestart met 3 D presentatie van Inda van 30 minuten  Na de pauze om 20.45 uur en genot van koffie/thee en koek is de presentatie van Sri Lanka vervolgd.

Na het uitreiken van een polariserende bril zijn de dia's in kleur vertoond. De ervaring bij het tonen van de beelden was  alsof je zelf op de markt of bij de tempels van India bent. Je beleefd het echt. Eerst zijn de dia;s van India getoond. De reis begint in New Delhi en dan naaar de "roze"stad Jaipur. Via Fathipur (verlaten stad) rijden we naar Agra en bezoeken we het Rode Fort en de Taj Mahal. Vervolgens maken we in Varanasi een tocht over de Ganges.

In Sri Lanka beginnen we in de hoofstad Colombo, dan naar de edelstenen stad en bezoeken we Polonaruwa  met zijn vele ruines. Via de bergen naar Kandy en kijken we naar de "Tempel van de Tand" Ook de theeplantages zijn interessant.  We genieten verder van de groene omgeving en de vele bomen en planten die we onderweg  in het nationaal park en in de botanische tuin zien.

Tijdens de presentatie stelde de heer Boersma ons vragen over planten en kruiden waarvan wij de betekenis moesten raden (zoals peper/kaneel etc.)

Conclusie van alle aanwezigen was dat het een interessante  en bijzondere presentatie was.

Na afloop van deze verenigingsavond heeft elke deelnemer in verband met het 55 jarig bestaan van onze vereniging afdeling Reggevallei een voorjaarsbloem ontvangen.